امگا 3- خواص، عوارض، طرز مصرف، تاثیر بر پوست، زیبایی و نکات مهم
نوشته شده توسط : مبیناکاظمی

امگا ۳ ماده ای مغذی و شگفت انگیز است و برای تقویت سلامتی و تندرستی، کمک به ادامه ی تعدادی از عملکردهای بسیار سخت بدنی، از چشم ها تا پوست تا ماهیچه ها و مفاصل، استفاده می شود. به همین دلیل در این مقاله امگا ۳ را آنطور که سزاوار است، مورد توجه قرار می دهیم و درباره ی برخی مزایای مهم آن و اینکه چگونه می توان بیشترین سود را از این ماده ی مغذی حیاتی دریافت کرد، وارد جزئیات خواهیم شد.

انواع امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ به عنوان اسیدهای چرب زنجیر بلند توصیف می شوند. ۴ نوع اصلی آن ها ALA، DPA، EPA و DHA هستند. در این جا بر EPA و DHA تمرکز می کنیم زیرا این ها به طور کلی در بدن کمبود دارند. همچنین برای سلامتی کلی مهم ترین هستند.

EPA و DHA در شیر مادر، جلبک، ماهی و محصولات گوشتی دام های تغذیه شده با چمن وجود دارند. EPA و DHA می توانند در بدن از ALA ساخته شوند. ALA در منابع گیاهی امگا ۳ مانند گیاهان سبز، تخم کتان، گیاه چیا، شاهدانه، دانه های کدو تنبل و گردو موجود است.

امگا ۳ و امگا ۶

مانند بسیاری دیگر از مواد در بدن، چربی ها در صورتی که به نسبت های درست مصرف شوند، سودمند ترین هستند. وقتی در مورد امگا ۳ صحبت می شود، مهم ترین توازنی که باید در نظر گرفته شود، نسبت چربی های امگا ۳ به چربی های امگا ۶ است. چربی های امگا ۶ برای فرایندهای التهابی در بدن مهم اند اما مصرف بیش از حد آن ها نسبت به امگا ۳ می تواند باعث التهاب زیاد شود.

این عدم توازن بین امگا ۳ و امگا ۶ در جامعه ی امروز بسیار رایج است. به دلایل بسیار دیگری نیز، بیماری های التهابی شدید در حال افزایش اند. به همین دلیل ضروری است که تغذیه ی ضد التهاب و اصول سبک زندگی را به کار بگیرید. افزایش مصرف چربی های امگا ۳ گامی مهم در این فرایند است.

ادامه مطلب لینک زیر:

امگا 3- خواص، عوارض، طرز مصرف، تاثیر بر پوست، زیبایی و نکات مهم





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: